BUKAN BATU PUTIH JE, SELATAN JOHOR PUN AKAN DISAPU SINGAPORE

Ahad, 25 Mei 2008

Hari ini hari Ahad. Selepas solat subuh, terus membuka internet, melihat perkembangan semasa dunia dan tanah air. Berbagai-bagai cerita menarik disajikan, ada cerita Terengganu, ada cerita baju kurung, ada cerita Tun, ada cerita Ezam dan ada cerita Johor.

Cerita yang agak menarik dari segala cerita yang memang menarik ialah cerita Johor. 1/2 padang bola milik negeri Johor telah diserah secara percuma sekali lagi kepada Singapura. Kesian. Itulah dia ayat yang terkeluar secara automatik keluar dari mulut ana, tetapi di dalam hati, marah panas membara!

Apalah punya cerita, kerajaan UMNO BN ni masih kurang cerdik lagi tidak pandai. Yang mengada-ngada pergi ke ICJ siapa suruh, kan ke dah kalah. Masuk ke lubang undang-undang buatan manusia, yang dipelopori oleh zionis antarabangsa, hah, padan la muka, hilang lagi satu pulau yang amat strategik pada negara.

Tahniah kepada umat Johor Pengerang, satu-satunya Parlimen menang tanpa bertanding di semenanjung, beri free satu kerusi kepada menteri pandai menipu, Azalina Othman, kerana dengan rasminya, 2000 nelayan Pengerang tidak boleh berlabuh di Pulau Batu Putih untuk memancing. Tahniah sekali lagi kepada mereka kerana ketotokan UMNOnya. Pemimpin yang memerintah yang tidak sudah-sudah beri tanah umat Melayu pada Singapura. Tahniah sekali lagi.

Inilah akibatnya pemerintahan yang dipimpin oleh mereka yang tidak layak memimpin. Di dalam fekah siasah, hukum melantik khalifah adalah haram jika diberikan kepada mereka yang cerdik, tetapi wajib diberikan kepada mereka yang lebih cerdik daripada cerdik. Bermaksud 'genius'. Jika pemimpin itu setakat akal seperti Pak Lah, maka inilah akibatnya. Mana dia PM kita ketika keputusan penting ini keluar. Sehingga satu ayat pun tidak terkeluar dari mulut PM berkenaan hal Batu Putih pada hari itu. Mungkin sibuk di Jepun entah buat apa tah.

Sebenarnya, bukan setakat Batu Putih sahaja UMNO BN hendak beri kepada Singapura, tetapi Selatan Johor pun akan diberikan kepada Singapura sedikit demi sedikit. Zon Iskandar Singapura, eh silap, zon Iskandar Malaysia, sebenarnya adalah satu kaedah meng'ICJ'kan negeri selatan Johor untuk diberi mutlak kepada Singapura. Tahniah sekali lagi kepada rakyat Johor kerana mempunyai semangat Acting SUK Johor tahun 1953. Tahniah sekali lagi diucapkan. Kerana membuta tuli menyokong satu parti keramat dan beranggapan khurafat satu parti sahaja boleh memerintah Malaysia sehingga kiamat, kecuali umat Johor di Muar.

Akhir kata, diharap kerajaan PR di bawah pimpinan mereka yang layak memimpin akan memimpin Malaysia dengan secepat yang mungkin agar segala perancangan untuk memberi 1/3 Johor kepada Singapura tidak dapat dilaksanakan oleh mereka yang pernah sekali menyebut sayalah perdana menteri berulang-ulang kali. Diharap, perancangan jahat untuk mengecilkan lagi wilayah Malaysia ini dikuburkan selama-lamanya, kalau tidak, janganlah Malaysia menjadi Palestin kedua. Nauzubillah.

0 comments:

 
 
 

Mahu maklumat berkenaan tafsir Al-Quran, Sila klik banner dibawah untuk maklumat lanjut