MELUAT BEBENOR......

Khamis, 29 Mei 2008

Asyik-asyik Ezam, asyik-asyik Ezam. Bosan betul. Dulu asyik-asyik Mahathir, asyik-asyik Mahathir, meluat betul. Takde cerita lain ke selain cerita gossip politik cap ayam yang ke udara di awangan media perdana dari pagi ke pagi esoknya? Takde cerita lain ke?

Cerita kuli KL hendak halau orang Melayu dari Kampung Baru takde langsung keluar di media perdana Malaysia. Cerita samseng Grand Saga belasah penduduk Bandar Mahkota Cheras tiada langsung kedengaran di udara awang-awangan Malaysia negaraku tercinta. Cerita tipu daya Islam Hadhari tiada langsung diputarkan pada mulut-mulut pemberita cap ayam buletin perdana TV 3suku. Yang keluar Ezam, Ezam dan Ezam.

Inilah dia media putar belit ikat mati yang selalu diulang-ulang wayangkan dari petang hingga ke petang lusanya tidak putus-putus lagi jemu-jemu dipaksa papar kepada mata rakyat ditipu Malaysia. Kesian, kesiannya rakyat Malaysia, berita cerita dongeng dipaksa sumbat ke akal fikiran mereka yang telah diolah oleh sistem SPM.

Rakyat-rakyat semua, baru sahaja minggu lepas kita sudah hilang Pulau Batu Putih kepada Yahudi Singapura. Baru sahaja bulan lepas yahudi antarabangsa memasuki negeri Johor melalui Iskandar Malaysia. Sekarang ini, 1/3 negeri Johor akan dimilik ‘ICJ’kan kepada yahudi-yahudi Singapura yang sememangnya berkehendakkan tanah untuk dijajah dan sumber untuk dirakus. Takkan masih terkontang kanting kecoh dengan cerita cap ayam Ezam masuk ‘Melayu’. Apalah punya akal kita semua ini.

Malaslah ana hendak pusing-pusing tentang cerita-cerita sensasi buatan manusia. Malaslah ana. Lebih baik kita buat kerja dakwah Islam kepada mereka-mereka yang sudah pun Islam tetapi lupa sebentar hendak hidup didalam kehidupan berlandaskan addin Islamnya. Marilah kita sama-sama buat kerja, walau sedikit mana pun, misal kata edar ‘flyers’ tentang ceramah-ceramah ilmu kepada penduduk setempat, dapat juga insayAllah pahala dan ganjaran akhirat dan dunia. Lebih baik begitu, kan?

1 comments:

Tanpa Nama berkata...

banyakan kuliah dari ustaz pas kat masjid rasa tu......salam sayang buat ketua cawangan tuan haji sahyar (jgn makan tomyam nanti gaut) ...bulantedong

 
 
 

Mahu maklumat berkenaan tafsir Al-Quran, Sila klik banner dibawah untuk maklumat lanjut