TAN ATAU DIN 4 TOK4.

Ahad, 4 Mei 2008

Ada berita baru lagi sensasi untuk mereka yang makan, minum, tidur dan jaga di Rasa. Sekarang ada 2 calon untuk tok 4. Tan dan Din. Kenal tidak Tan dan Din ini? Antum semua mesti kenal. Orang kuat masjid le katakan. Penduduk asal seasal-asalnya kampung Rasa, dan semestinya bukan makhluk asing.

Kedua-duanya jejaka tampan. Ada kereta, ada rumah, ada isteri dan ada anak. Kesimpulannya, mereka-mereka adalah insan berwibawa untuk menjadi tok 4. Oleh itu, tok 4 yang lama betul ke hendak ditukarkan? Mengapa perlu ditukarkan? Ada masalah ke jika tidak ditukarkan?

Ana berharap sesiapa pun yang menjadi tok 4, janganlah jawatan ini menjadi batu loncatan untuk menjadi glamour, menjadi kaya, mendapat projek, melaga-laga orang kampung dan gila kuasa. Jawatan tok 4 adalah satu amanah dari penduduk kampung dan juga amanah dan tanggung jawab dari Allah SWT untuk menjadi pemimpin memimpin masyarakat mengikut lunas-lunas Islam.

Jangan jadikan jawatan Tok 4 ini sepertimana semasa zaman UMNO memerintah dahulu. Sungguh menjahanamkan manusia kesuluruhannya. Segala amanah dan arahan yang diturunkan oleh kerajaan negeri, mestilah dipatuhi dan dilaksanakan seadil-adilnya.

Kami dari pemuda PAS menyokong sepenuhnya sesiapapun yang menjadi tok4, asalkan tok4 itu beriman, bertaqwa dan berjihad di jalan Allah. Takbir!!

0 comments:

 
 
 

Mahu maklumat berkenaan tafsir Al-Quran, Sila klik banner dibawah untuk maklumat lanjut