KESIAN DIUCAPKAN KEPADA ROSLAN AZIZ.

Rabu, 18 Jun 2008

Tidak patut betul ada seorang manusia yang menuduh bukan-bukan kepada sebuah jemaah Islam menggunakan agama untuk politik. Sungguh zalim manusia itu membuat fitnah-fitnah terhadap sekelompok manusia yang cintakan Islam dengan menggerakkan Islam di dalam sebuah jemaah diberi gelaran satu gerakan yang senget. Sungguh tidak patut.

(Kenapa artis di Malaysia ini semuanya cap ayam seperti manusia di dalam gambar ini?)


"Secara peribadi saya tidak setuju guna Islam untuk tujuan politik. Saya fikir (tindakan) ini salah. Biar orang kata Umno itu jahat tapi ia tidak guna Islam untuk tujuan politik." kata seorang komposer 'terkenal' Roslan Aziz tentang PAS. Hanya kerana Pemuda PAS Selangor membantah konsert Ella dan Mas Idayu, maka dituduhnya PAS menggunakan agama untuk tujuan politik. Ada masuk akal ke?

"Dalam Umno yang baik ada orang-orang senget. Orang-orang alim, lebai-lebai yang baik pula dalam parti senget," tambah Roslan Aziz lagi. Lagilah tidak patut. Sungguh tidak patut diungkap ayat ego ini. Sungguh ego beliau ini. Tanpa usul periksa tujuan penubuhan PAS, tanpa meneliti perlembagaan PAS, dia tuduh PAS ini parti senget. Jahatnya mulut.

Tapi, ok juga dia kata begitu, sekurang-kurangnya beliau mengaku orang alim dan lebai yang baik-baik bersama-sama didalam PAS. Mungkin juga beliau tidak sedar, bahawa ayat beliau yang dengan egonya diungkapkan seperti membodohkan orang alim dan lebai yang baik seperti mereka ini tidak ada akal memasuki jemaah PAS dengan penuh kejahilan tentang PAS itu sendiri. Apalah punya ayat Roslan ini hendak perkatakan?

Ana pun berfikir lagi dan lagi mengapa susah sangat Roslan Aziz ini hendak mengerti tentang keharaman yang nyata konsert yang hendak dianjurkan oleh anak syarikat kerajaan negeri Selangor ini? Mengapa ya, perkara yang mudah, dilihat tahap dosa yang akan diperolehi dengan menonton konsert Ella dan Mas Idayu ini, tetapi tidak dapat dilihat oleh beliau, komposer 'terkenal' Roslan Aziz?

Adakah mungkin sudah terlalu banyak makan duit haram upah menjadi pengetua akademi fantasia sehingga membutakan mata hatinya untuk melihat dengan mudah soal haram dan halal sesuatu perkara? Atau masih belum bertaubat membuat maksiat dengan orang gaji sehingga melukakan hati Sheila Majid? Mengapakah perkara semudah ini pun manusia yang diberi nama oleh ibu dan ayahnya sebagai Roslan Aziz susah untuk beliau nampak halal haramnya? Mengapa? Mengapa syeikh? Sedih sungguh melihatnya.

Egonya beliau, sungguh ego beliau dengan kejahilannya. Ego beliau sehingga beliau tidak terperasan ayat-ayat yang diungkapkan itu semuanya menunjukkan kebodohan beliau yang nyata tentang agama Allah. Keegoan beliau yang menyatakan pendapat yang penuh dengan kejahilan lagi membodohkan diri sendiri menunjukkan, manusia seni di bumi Malaysia ini di dalam bahaya kerana kejahilan yang besar melanda umat seni tanah air ini adalah didalam keadaan yang parah. Sungguh parah.

Banyak ungkapan-ungkapan menghalalkan maksiat kerana tujuan seni yang dinyatakan dengan penuh semangat oleh ahli-ahli seni tanahair. Bukan setakat menyatakan ungkapan itu, malah mempertahankan dengan sepenuh daya usaha untuk membetulkan perkara yang memang tidak betul. Sungguh-sungguh macam syaitan menghasut manusia untuk membuat maksiat. Jahat sungguh mereka ini.

Oleh itu, diharap PAS dan jemaah Islam yang lain di Malaysia perlu melakukan sesuatu untuk membetulkan akidah ahli-ahli seni ini agar mereka ini kembali kepada Islam dan seterusnya memperjuangkan pula seni berlandaskan Islam di bumi Malaysia ini. InsyaAllah.

0 comments:

 
 
 

Mahu maklumat berkenaan tafsir Al-Quran, Sila klik banner dibawah untuk maklumat lanjut