SETIAUSAHA CAWANGAN DI HOSPITAL

Khamis, 13 November 2008

(Hj. Idris Ahmad, setiausaha PAS Cawangan Rasa merangkap setiausaha PAS Kawasan Hulu Selangor)


Untuk makluman semua ahli PAS cawangan Rasa, setiausaha PAS cawangan Rasa, Haji Idris Ahmad telah memasuki wad di hospital Selayang kerana disyaki mengidap denggi semalam. Pagi tadi, ketua pemuda telah menelefon Hj. Idris untuk bertanya khabar dan diberitakan bahawa beliau memang sah mengidap denggi.

Diharap, semua ahli jemaah dan semua penduduk di Rasa dan sesiapa yang mengenali beliau agar dapat mendoakan kepada Allah SWT agar kesihatan dan kesejahteraan serta semoga cepat sembuh kepada Haji Idris Ahmad.

Kami dari pemuda insyaAllah akan menziarahi beliau bersama ahli-ahli cawangan pada hari ini.

Kami, pemuda rasa juga berdoa kepada Allah SWT agar kebaikanlah yang diperolehi oleh Hj. Idris Ahmad daripada peristiwa ini. Semoga Hj. Idris cepat sembuh.

RPK MUNGKIN BEBAS.

Jumaat, 7 November 2008

Petang ini, saudara seIslam kita Raja Petra Kamaruddin akan mengadap ke Mahakamah Tinggi Shah Alam untuk kemungkinan dibebaskan dari ISA. Kami dari pemuda PAS Rasa memohon agar semua umat Islam yang cintakan keadilan agar berdoa dan bersolat hajat di masjid selepas solat jumaat agar jika RPK berjaya dibebaskan, RPK tidak akan ditangkap kembali sejurus beliau keluar dari kamar mahkamah. Ini kerana pihak polis sentiasa melakukan kerja sedemikian rupa untuk kes2 ISA dan OSA.

Solat hajat adalah lebih baik dilakukan tidak berjemaah, maka sesiapa ahli PAS dan juga umat Islam, sejurus bacaan doa, bolehlah bersolat hajat keseorangan. Walaupun RPK di dalam 'statementnya' tentang Islam selalunya menjurus kepada kesesatan, namun diharap tertangkapnya beliau ini akan membuka hati imannya kembali kepada Islam yang syumul.

Di sini, pemuda juga ingin memaklumkan bahawa pada hari ini, Jumaat, 07/11/08, di bangunan JKKK Rasa, akan diadakan mesyuarat cawangan PAS Rasa. Diharap kehadiran ahli pemuda adalah menggalakkan.

SPEAKER CAP AYAM DEWAN RAKYAT MALAYSIA

Khamis, 6 November 2008

Kini, kami dari pemuda PAS Rasa dengan rasminya menggelar Speaker cap ayam Parlimen Malaysia dengan gelaran Tan Sri Penjahat Amin Tidak Mulia. Kami amat membenci secara jelas dan nyata lagi berasa jijik dan terhina memiliki seorang manusia yang sungguh bodoh sombong menjadi Speaker Dewan Rakyat Parlimen Malaysia seperti beliau.

Diharap, sebagai pengajaran sejarah Malaysia, beliau dijadikan sebagai simbol Speaker dewan rakyat yang tidak patut dicontohi dan sebagai kesilapan yang besar lagi memalukan kerana memiliki Speaker yang sombong tetapi tiada IQ seperti beliau.

 
 
 

Mahu maklumat berkenaan tafsir Al-Quran, Sila klik banner dibawah untuk maklumat lanjut