MOHON DANA BAGI KERJA DAKWAH PAS CAWANGAN RASA

Rabu, 22 Julai 2009

Kepada,

Dato Sri/ Puan Sri/ Tan Sri/ Puan Sri/ Dato/ Datin/ Tuan/ Puan

RAYUAN SUMBANGAN INFA’ UNTUK PAS CAWANGAN RASA BAGI PERJALANAN DAKWAH DAN PROGRAM CAWANGAN & PUSAT KHIDMAT MASYARAKAT PAS CAWANGAN RASA .

Kami dari PAS Cawangan Rasa, Kawasan Hulu Selangor (P94), Selangor Darul Ehsan memohon bantuan sumbangan daripada seluruh rakyat Malaysia yang cintakan perjuangan Islam bagi perkara seperti tajuk di atas.

2. Sebuah rumah kedai di Rasa Indah yang beralamat di No.23A, Jalan Damar 1, Taman Rasa Indah, 44200 Rasa, telah dijadikan sebagai markas dan juga Pusat Khidmat Masyarakat PAS Cawangan Rasa . Perjanjian dengan tuan rumah adalah untuk kadar sewaan selama 1 tahun. Butir-butir kadar sewaan rumah kedai yang telah dipersetujui adalah seperti berikut :

i) Sewaan bulanan adalah sebanyak RM350.00 sebulan.

ii) Kadar anggaran bil air dan api bulanan RM150.00 sebulan.

Dari kadar di atas, PAS Cawangan memerlukan kewangan sebanyak RM500.00/bulan untuk bayaran sewa dan utilitis bangunan untuk mengekalkan bangunan ini beroperasi sebagai medan dakwah.

3. Dengan adanya bangunan ini, maka kerja-kerja untuk kemasyarakatan dapat dijalankan dengan lebih teratur dan sistematik. Kerja-kerja masyarakat yang akan dan sedang dilakukan oleh PAS Cawangan adalah seperti;

i) Kelas mengajar Al-Quran kepada anak-anak penduduk kampung.

ii) Kelas pendidikan Islam kepada pelajar sekolah menengah bagi penduduk sekitar Rasa.

iii) Kelas tuisyen kepada anak-anak penduduk sekitar Rasa.

iv) Tempat aduan masalah masyarakat sekitar Rasa untuk diadu kepada kerajaan Negeri Selangor atau ahli Parlimen Hulu Selangor.

v) Kerja-kerja parti seperti mesyuarat, usrah, kuliyyah, ceramah kelompok, gerak kerja dakwah dan lain-lain.

4. PAS Cawangan Rasa sekarang ini amat pro-aktif didalam kerja-kerja kemasyarakatan kerana adanya sebuah bangunan dijadikan sebagai markas. Oleh itu, dana untuk kelangsungan operasi markas ini amat diperlukan untuk kelancaran gerak-kerja kemasyarakatan.

5. Selain dari sumbangan wang ringgit, PAS Cawangan Rasa juga amat mengharap sumbangan berbentuk alat kelengkapan pejabat seperti kerusi meja, karpet ofis, papan tulis, alat-tulis, langsir dan kami juga menerima sumbangan alat kelengkapan dapur seperti periuk belanga, pinggan mangkuk dan juga dapur masak.

Oleh itu, kami amat berharap dan merayu agar Dato Sri/ Puan Sri/ Tan Sri/ Puan Sri/ Dato/ Datin/ Tuan/ Puan yang menyintai perjuangan Islam dapat membantu kami untuk melaksanakan kerja-kerja dakwah Islam dan kemasyarakatan dengan cara memberi sumbangan infa’ kepada PAS Cawangan Rasa.


Sumbangan bolehlah diberikan kepada
i) Ketua PAS Cawangan Rasa ; Hj. Sahyar bin Hassan (h/p - 013-605 9291)
ii) Bendahari PAS Cawangan Rasa ; Ahmad Kamizi (h/p - 013-997 0679)
ii) Setiausaha PAS Cawangan Rasa ; En. Mazwandi Bin Mustaffa (h/p - 013-310 2710)

atau terus ke akaun bank; CIMB Bank, PARTI ISLAM SEMALAYSIA CAWANGAN RASA, no. akaun - 1243-0000280-10-8 atau menggunakan cek atas nama PARTI ISLAM SEMALAYSIA CAWANGAN RASA.

Segala sumbangan dan infa' kami mengucapkan ribuan terima kasih.

0 comments:

 
 
 

Mahu maklumat berkenaan tafsir Al-Quran, Sila klik banner dibawah untuk maklumat lanjut