PACA JUGA PENTING BERSAMA DENGAN DRAF SPR SUKU KE-4.

Jumaat, 20 November 2009

Seruan dari rakan sejihad kami Cawangan Bukit Sentosa2 kami alu-alukan dan tindakan untuk perkara berkenaan iaitu menyemak draf pengundi suku ke-4 oleh SPR kelak akan dibuat dengan teliti dan teratur.

Kami juga ingin memanjangkan agar bukan setakat draf ini yang perlu diambil tindakan, namun kerja-kerja PACA juga haruslah digerakkan dari sekarang agar ilmu yang terkandung didalam jiwa oleh PACA2 yang lama tidak usang ditelan masa.

Satu kursus PACA perlu dilaksanakan agar PACA2 nanti akan menjalankan tugasnya dengan cemerlang, gemilang dan terbilang (baca dalam kontinasi PR). InsyaAllah PAS cawangan akan mengusahakan sesuatu untuk merealisasikan kursus ini, terbuka kepada cawangan atau ranting.

Kelemahan yang pasti di dalam PR ialah peluru mereka yang terakhir dan yang terpenting, iaitu kelemahan PACA. Oleh itu, adalah satu kesilapan jika PACA ini hanya diberikan tumpuan ketika waktu pilihanraya, kerana ketika waktu itu, semuanya adalah terlambat kerana kerja2 PACA bukan hanya memerlukan kualiti kerja, malah ianya juga memerlukan kuantiti pekerja kerana selalunya, di kawasan Hulu Selangor, terlalu kerap berlaku di mana saluran2 mengundi tiada wakil PACA dari kita kerana kekurangan anggota.

PACA tangkap muat haruslah diharamkan penggunaannya kerana kalah dan menang perjuangan kita didalam demokrasi ini, 70% adalah ketika waktu mengundi, bukannya ketika waktu berkempen.

0 comments:

 
 
 

Mahu maklumat berkenaan tafsir Al-Quran, Sila klik banner dibawah untuk maklumat lanjut