PARLIMEN PUN BERSIDANG....

Selasa, 29 April 2008


Akhirnya, saat yang dinanti-nanti berkunjung tiba. Persidangan Parlimen telah pun bermula. Maka akan riuh rendahlah dewan rakyat nanti dengan hujah-hujah dan cakap-cakap pembuat undang-undang negara Malaysia ini bersidang.

(Jangan jadi begini. Buat kerja sorang-sorang tengah jalan)



Kepada 82 ahli parlimen Pakatan Rakyat, buatlah kerja dengan bersungguh-sungguh. Berilah pandangan dan hujah yang bernas dan bertanggung jawab. Bagi 23 ahli parlimen PAS, jangan lupa perjuangan menegakkan Islam di bumi Malaysia ini. Gunakanlah kuderat dan kuasa yang ada sebagai ahli parlimen untuk menegakkan Islam dengan cara yang penuh berhemah dan berkhitmah.



Biarlah negara Malaysia ini menjadi negara yang diredhoi oleh Allah SWT, bukannya di redhoi oleh manusia semata-mata. Allah menjadikan kita untuk beribadah kepadaNya, maka itulah tanggungjawab kita sebagai hamba Allah agar kita, manusia, hidup hanya kerana redhoNya.

Persoalan negara Islam jika ditimbulkan oleh BN atau dari dalam PR sendiri, adalah menjadi tanggungjawab 23 ahli PAS itu mempertahankan Ad-Din Islam daripada mereka-mereka yang jahil atau buat-buat jahil. Jadilah pewaris nabi agar jihad dan dakwah sentiasa berada di dalam tingkah laku kita.

0 comments:

 
 
 

Mahu maklumat berkenaan tafsir Al-Quran, Sila klik banner dibawah untuk maklumat lanjut