ALHAMDULILLAH. ADA JUGA MANUSIA UMNO MELIHAT BLOG INI.

Ahad, 11 Mei 2008

Ana sekarang berada di MIHAS. Sudah letih berjalan, ana terjumpa sebuah kedai menyediakan perkhidmatan internet percuma untuk 30 minit. Ana pun apa lagi, surf the net lah.

Kemudian ana masuk melihat perkembangan blog ana ini, dan dilihat, ada seorang hamba Allah dari Langkawi tidak silap ana memberi komen yang amat menarik. Sila baca di bawah.

'comment' dari artikel 'Melayu Sudah Hanyut'.

A M Ubaidah S berkata...
Semakin sedih saya lihat, teman-teman PAS di internet begitu asyik mempertahankan Karpal dan begitu sedia mengecam Fairuz. Karpal tu kafir Harbi yang terbukti menidakkan Islam dan keutamaannya di bumi Malaysia. Fairuz pula pemimpin Islam yang menghalang Lina Joy dari menyebabkan bersubahat umat Islam dalam murtadnya.


Kenapa PAS sayangkan Karpal dan bencikan Fairuz? Adakah rakan kongsi kuasa, walaupun yang memusuhi Islam, lebih sedia diterima PAS dari hakim yang berjasa kepada umat Islam?

Situasi begini menyebabkan begitu ramai orang seperti saya terus menolak PAS. Kerana PAS menjadi-jadi terlihat mengalatkan Islam semata-mata untuk mencapai kuasa, dan apabila kuasa sudah tercapai, Islam tinggal buah mulut sahaja. Salah...

Pada masa yang sama, tindakan PAS juga yang tak putus-putus mendefinisikan sokongan terhadap parti sebagai bukti Islamnya seseorang juga terpesong dari akidah, sama lah dengan Islam Hadhari buatan Pak Lah. Padahal Islam bukan milik Pak Lah mahupun PAS untuk diolah sesuka hati. Islam kurniaan Allah untuk semua umat manusia.

Kemudian apabila PAS mengatakan ia memperjuangkan Islam, ini juga sama hasilnya dengan konsep 'Hadhari', ia mengelirukan ummah. Islam agama Allah dan tidak perlu diperjuangkan. Islam malah memperjuangkan kita. Mengatakan Islam perlu diperjuangkan terlalu riak sekali.

Sedarlah dahulu teman-teman PAS sebelum berbicara. Setidak-tidaknya, UMNO kalau pemimpinnya terpesong ke arah Hadhari seperti Pak Lah pun, ada ahlinya yang berperang saudara untuk mengembalikan UMNO kearah yang betul. Yang PAS bilakah mahu membetulkan dirinya sendiri? Apatah lagi memerintah...
2008 Mei 11 10:07


Ini adalah komen seorang insan kepada ana yang menampakkan keikhlasannya menegur kami jemaah di dalam PAS. Ana mengucapkan ribuan terima kasih kepada beliau kerana sudi menegur ana dan rakan-rakan ana di dalam jemaah PAS.

Apabila ditegur sedemikian, maka adalah menjadi kewajiban ana untuk membalasnya. Bukan kerana apa, tetapi ada sedikit kekeliruan di dalam teguran A. M Ubaidah. Dan kekeliruan itu ana perlu untuk memperjelaskan kepada beliau agar beliau faham apakah dia jemaah PAS ini.

Tetapi, bukan sekarang, sekarang ana ada bersama keluarga ana di Mihas, ana perlu melayan kerenah anak sebentar yang sedang menikmati juadah makanan percuma di sini. InsyaAllah, jika ana kelapangan masa, ana akan perjelaskan kepada beliau. Ana yakin, beliau adalah seorang yang berjuang di dalam UMNO kerana ikhlas hendak menolong Melayu, janganlah pula beliau terikut-ikut dengan pimpinan tertinggi UMNO yang hanya mahukan RM, RM dan RM. Tunggu......

0 comments:

 
 
 

Mahu maklumat berkenaan tafsir Al-Quran, Sila klik banner dibawah untuk maklumat lanjut