MAHATHIR KELUAR UMNO, BERITA SISIP JE.

Isnin, 19 Mei 2008

Seronoknya cuti 3 hari. Langsung tidak sentuh internet. Langsung tidak sentuh akhbar. Ana mengambil pendirian untuk cuti secuti-cutinya untuk 3 hari ini. Sehinggakan berita di TV ana tidak pandang langsung. Kesimpulan, satu habuk pun ana tidak tahu perkembangan politik di Malaysia semenjak Sabtu. Sehinggalah jam 2 petang tadi.

Ana ada di rumah ibu di KL. Sedang termenung di dalam bilik bawah, bilik dekat dapur. Tiba-tiba terdengar TV di dapur berkata-kata, 'Mahathir keluar UMNO.'. Terkejut sekejap ana dibuatnya. Ana meluru keluar dari bilik ke arah TV. Ayah sedang menonton Bernama di Astro. Terdengar Mat Taib sedang berceloteh tentang isu Mahathir keluar UMNO. Ibu ana berkata, 'biarlah dia. dah nyanyuk,'. Ana diam je.

Berita ngarut ni. Sebenarnya ini berita mengarut je. Tidak ada yang menarik di dalam cerita ini. Cuma tahap sensasinya menyebabkan manusia di bumi Malaysia kecoh-kecoh dengan perkara ngarut ini.

Ya, memang, ana menganggap ini hanyalah cerita karut tapi benar yang sepatut lagi wajib ahli PAS mesti menganggap perkara ini hanya cerita kedai kopi sahaja. Kerana apa? Kerana ianya tiada kaitan dengan kerja-kerja dakwah dan pemerintahan. Janganlah cuba nak sibuk-sibuk dengan cerita Mahathir yang mengarut ini, sebaliknya setiap ahli PAS mesti teruskan bekerja untuk dakwah Islam dan pemerintahan di negeri-negeri yang dimenangi, terutama di negeri ana duduk ini, Selangor. Banyak perkara seperti PBT, JKKK, AJK Surau, AJK Masjid, dakwah Islam, ilmu kepada para remaja dan banyak lagi tugas yang perlu dilaksanakan oleh kita ahli PAS dan juga ahli PKR agar Selangor dan 4 lagi negeri yang diperintah oleh PR menjadi negeri di redhoi Allah.

InsyaAllah.

0 comments:

 
 
 

Mahu maklumat berkenaan tafsir Al-Quran, Sila klik banner dibawah untuk maklumat lanjut