HARI INI SAYA LETIH

Rabu, 2 Julai 2008

Letih hari ini bekerja. 2 dalam 1. Perlu mengajar instuktor dari MARA ilmu foundri, dan terpaksa melayan mamat dari UK yang sedang buat testing mesin RM24 juta untuk di komisioning bulan Ogos ini. Sesangat-sangat letih.

Walaupun letih, adalah juga sempat membuka internet melihat perkembangan semasa. Memang benar dan tepat sangkaan ana, majoritinya kes liwat, konspirasi dan Saiful Bukhari. Tiada cerita lain. Geli mendengarnya.

Ana bukannya apa. Takut-takut pejuang2 perubahan terlupa cerita-cerita yang lain. Cerita minyak, cerita protes, cerita parlimen dan cerita pentadbiran negeri dan negara. Kos hidup masih tinggi. Hendak isi minyak, darah sekali naik tinggi. Hendak beli susu anak, RM50 seperti tiada nilai. Hendak beli pampers anak, asyik-asyik tukar harga dari sehari ke sehari.

Semalam hendak pergi stadium melihat Anwar pun tak jadi. Sebab kira-kira duit saku, terlebih bajet sehari. Ini tak boleh jadi ni. Percepatkanlah pertukaran kerajaan, agar rakyat dapat hidup senang, biar kerajaan hidup susah. Amacam? ada harapan?

0 comments:

 
 
 

Mahu maklumat berkenaan tafsir Al-Quran, Sila klik banner dibawah untuk maklumat lanjut