MOHON PEMUDA PAS RASA BERGOTONG ROYONG BAGI PIHAK MASJID AL-KHOLIDIAH.

Jumaat, 17 Oktober 2008

Sebentar tadi, ana telah berkomunikasi dengan Ketua Cawangan PAS Rasa a.k.a tok siak 1 masjid kampung Rasa Al-Kholidiah. Ketua cawangan memohon agar pemuda-pemuda PAS cawangan Rasa untuk turun bersama-sama bergotong-royong bersama AJK Masjid untuk Majlis Jamuan Hari Raya Aidilfitri nanti pada hari Sabtu, 25 Syawal.

Gotong royong akan bermula sebelah pagi. Tuan Nazir masjid telah menginfa'kan seekor lembu untuk dikorbankan dan menjadi tugas pemuda untuk bersama-sama melapah lembu yang dikorbankan itu. Dimaklumkan bahawa majlis ini kemungkinan akan bermula jam 4 petang. Tetapi ianya masih belum dimuktamadkan lagi.

Ketua cawangan juga berasa agak sedih kerana terdapat ura-ura ajk-ajk masjid dari UMNO tidak mahu bersama-sama menjayakan majlis ini. Kami dari pemuda PAS cawangan Rasa mengharapkan agar perkara ini tidak berlaku. Jangan kerana perbezaan politik, penduduk kampung berpecah. Ini kerana, kami dari PR, lebih-lebih lagi dari PAS, tidak akan melaksanakan 'program' balas dendam kepada mereka dari UMNO. Kami adalah jemaah Islam, dan yakin, muqaballah yang masih lagi diberi lampu hijau oleh presiden PAS akan menyatukan umat Melayu di bawah panji Islam, insyaAllah.

0 comments:

 
 
 

Mahu maklumat berkenaan tafsir Al-Quran, Sila klik banner dibawah untuk maklumat lanjut