MAT TAIB CALON P94... DATO 'HULU BERNAM' SETUJU KE?

Sabtu, 3 April 2010

Dengar cerita, Mat Tyson dah 85% kuat hendak jadi calon P94. Betul ke? Bekas penasihat Tun Razak setuju, Tun Khalil setuju, Pengerusi Pakida setuju, Bekas Setiausaha sulit Tun Mahathir dan Tun Lah setuju, orang Melaka setuju. Yang peliknya, yang setuju-setuju tu semuanya golongan veteran sahaja. Insan sezaman Mat Tyson.

Rasanya Sultan Selangor setuju ke? Yang pasti Raja Petra mesti wajib tidak setuju kerana perbuatan Mat Tyson terhadap sepupu mereka. Apa yang teringat, Al-marhum Sultan Selangor dahulu memang sudah murka. Pasti anakdanya Sultan Selangor sekarang pun berasa begitu juga.

Jika begitu, agaknya, adakah orang 'Hulu Bernam' itu akan setuju. Dato 'Hulu Bernam' itu sudah pegang kuasa di Hulu Selangor sudah lama. Semenjak diberi pinjam oleh Mat Tyson. Sudah diberi pinjam, kena beri balik, namun, Dato 'Hulu Bernam' itu sehingga sekarang tidak pulang-pulang benda yang dipinjamnya dari Mat Tyson.

Jika Mat Tyson bertanding, sudah menjadi bahaya itu kepada Dato 'Hulu Bernam'. Bahaya tu Dato. Rasanya, Dato itu masih ternampak huruf G didalam akalnya. Sesiapa yang ada huruf G diawal nama, rasanya boleh senyum sikit bibir tu. Mungkin namanya akan naik jadi calon.

Namun, jangan lupa, Mat Tyson itu pandai, dan orang Batang Kali suka padanya. Orang lamale,.. yang dapat habuan duniawi semasa hiudpnya menjadi MB. Tetapi, yang ada pegang kuasa di Batang Kali bagaimana pula? Ada bau-bau macang kah untuk ber'seteru' dengan Dato 'Hulu Bernam'?

Yang diketahui juga, Umno Malaysia kata beri memorandum dulu dari akar umbi. Baru boleh cerita tendang keluar MIC. Mesti ada kata setuju dari JKKKP, JKKK, JKP, Tok4, Pengerusi PIBG, Nazir masjid.

Jika JKKKP tu bolehlah cerita, tapi, JKKK, Tok4, Nazir, ada masalah tu. Lainlah jika orang PAS dan PKR boleh buat runding tentang perkara-perkara 'masyuuk'.

Fuih,..... pelik sungguh politik BN Umno ini. Kalah parti yang dipegang APCO, ...eh silap,.... Ehud Barak tentang mainan politik puak-puak ini. Penuh misteri dan tikam menikam. .... Bahaya tu.

0 comments:

 
 
 

Mahu maklumat berkenaan tafsir Al-Quran, Sila klik banner dibawah untuk maklumat lanjut