TERIMA KASIH DR HAMDI KERANA ILMU YG DIBERIKAN.

Rabu, 7 Mei 2008

(Dr. Mohd Hamdi sedang memberi ceramah)

(Ceramah disampaikan juga dengan menggunakan multi media)

Alhamdulillah, semuanya berjalan lancar majlis ceramah semalam. Ceramah yang disampaikan oleh Dr. Mohd Hamdi, Profesor Madya dari universiti Malaya yang bertajuk 'mengapa saya berjuang di dalam PAS' sungguh padat dengan ilmu dan memberi kesedaran yang selama ini kita tidak sedar. Tentang peri pentingnya kita sebagai umat Islam tentang kewajiban fardhu ain setiap individu muslim untuk berjuang menegakkan kembali Khalifah Islam.



(Muslimin yang hadir khusyuk mendengar ceramah begitu juga dengan Muslimat, sanggup hadir bersama anak-anak kecil, Allahuakbar!)

Ana rasa mereka yang hadir pasti akan terbuka minda setelah diberi imput sedemikian cantik oleh penceramah tentang persepsi kita sebagai ahli di dalam jemaah Islam untuk mengetahui apakah tujuan sebenarnya kita bersama di dalam jemaah ini. 'Target' ana untuk ceramah ini adalah khas kepada ahli-ahli PAS, tetapi, alhamdulillah, mereka yang berada di atas pagar pun ada yang sudi hadir mendengar ceramah ilmu ini.

(Tuan Haji Sahyar Hassan, ketua PAS Cawangan Rasa, juga hadir mendengar ceramah. Beliau seorang pejuang tulen yang tidak kenal penat lelah di dalam perjuangan Islam)

(Ustaz Alwi, imam masjid, juga tidak melepaskan peluang untuk menimba ilmu di dalam majlis ceramah ini, diharap selepas ini ustaz dapat menyambungkan ilmu ini di mimbar masjid)


Diharap selepas ini, ahli PAS mesti beriltizam bersungguh-sungguh bekerja untuk Islam melalui jemaah, bukan hanya setakat mengisi borang ahli sahaja. Diharap juga Dr. Mohd Hamdi akan kembali untuk memberi ceramah ilmu kepada kami penduduk Rasa agar ilmu yang diperolehi akan bertambah. Terima kasih semua. Takbir!!

0 comments:

 
 
 

Mahu maklumat berkenaan tafsir Al-Quran, Sila klik banner dibawah untuk maklumat lanjut