PROJEK RISDA TIDAK LULUS: POLITIK KURANG CERDIK UMNO RASA.

Jumaat, 3 Disember 2010

Hari ini kita hendak bercerita berkenaan cerita politik kurang cerdik puak umno Rasa. Ianya berkaitan dengan hal-hal tandatangan borang untuk menyokong atau memberi lampu hijau terhadap sesuatu perkara yang baik untuk orang kampung.

Ada satu cerita, RISDA telah memberi kelulusan RM50,000 kepada orang kampung Rasa untuk membina satu industri kecil dikawasan kampung itu. Tanah insyaAllah telah ada, alat perkakasan mesin sudah menunggu, orang yang hendak mengusahakannya, iaitu orang kampung Rasa sendiri, sudah lama bersedia, cuma tinggalnya memerlukan tandatangan sokongan daripada YB DUN umno atau Pengerusi JKKKP. Tandatangan Tok 4 tidak laku, kerana RISDA adalah dibawah kelolaan Kerajaan Pusat. Maklumlah, kerajaan negeri dibawah Pakatan Rakyat.

Yang menjadi pelik ketahap gaban power rangers adalah YB DUN umno dan Pengerusi JKKKP itu tidak mahu menandatangani sokongan itu. Apa punya sakit mereka berdua kami di pihak PAS Cawangan tidak tahu.

Bukannya susah, tandatangan sahaja.

Mengapa pihak kedua-dua mereka itu tidak mahu menyokong membina industri kecil kepada orang kampung? Amat mendukacitakan mereka-mereka yang bergelar pemimpin tetapi mengamalkan politik kurang cerdik terhadap orang kampungnya sendiri. Bukannya orang luar yang dapat nikmat dari projek IKS RISDA itu, jika itulah yang sentiasa dimainkan oleh pihak umno untuk meraih sokongan. Tetapi orang kampung sendiri.

Diharapkan sangat, agar projek RISDA ini dimohon semula dan mendapat sokongan daripada kedua-dua 'pemimpin' ini bagi tahun 2011 nanti. Jangan menjadi 'pemimpin' yang suka 'pilih kasih'.

Perlu diingat, pihak kami disini menunggu masa sahaja jika pihak umno membuat onar dan duri terhadap orang kampung. Akan kami dedahkan sededah-dedahnya perkara yang salah oleh mereka agar mereka-mereka ini bertaubat, kerana hidup kita tidak lama, kubur sudah berada ditepi rumah kita, berdekatan dengan Kampung Rasa Tambahan......

3 comments:

Tanpa Nama berkata...

Rasanya isu spt ini tidak boleh dibiarkan begitu sahaja... forwardkan kepada pihak berkuasa atasan... buat surat rasmi minta sokongan..sk. kepada pihak2 yg perlu tahu termasuk PM.. cubalah dulu.

PASCAP berkata...

Cuba lagi tahun ni..kalau terang2 deme tak nak sain...panggil SINAR buat hebahan..biar rakyat tahun hati perut deme macam mana.

Unknown berkata...

saya mengucapkan banyak terimakasih kepada KI HADAK yang telah menolong saya dalam kesulitan,ini tidak pernah terfikirkan dari benak saya kalau nomor yang saya pasang bisa tembus dan ALHAMDULILLAH kini saya sekeluarga sudah bisa melunasi semua hutang2 kami,sebenarnya saya bukan penggemar togel tapi apa boleh buat kondisi yang tidak memunkinkan dan akhirnya saya minta tolong sama KI HADAK dan dengan senang hati beliau mau membantu saya..,ALHAMDULIL LAH nomor yang dikasi KI semuanya bener2 terbukti tembus dan baru kali ini saya menemukan dukun yang jujur,jangan anda takut untuk menhubungiya jika anda ingin mendapatkan nomor yang betul2 tembus seperti saya,silahkan hubungi KI HADAK DI 085=259=457=111 ingat kesempat tidak akan datang untuk yang kedua kalinya dan perlu anda ketahui kalau banyak dukun yang tercantum dalam internet,itu jangan dipercaya kalau bukan nama KI HADAK

 
 
 

Mahu maklumat berkenaan tafsir Al-Quran, Sila klik banner dibawah untuk maklumat lanjut