SEDANGKAN SAIDINA OMAR BERTAUBAT MASUK ISLAM.

Selasa, 10 Februari 2009

Kenalkah sekelian manusia siapa dia itu Saidina Omar Al-Khattab. Beliau adalah sahabat Rasulullah hirearki yang kedua di dalam senarai-senarai sahabat nabi yang taat kepada Rasulullah. Bukan calang-calang sahabat Saidina Omar itu. Sehingga Khalifah Islam yang kedua adalah beliau, itulah dia penghormatan umat Islam terhadap Saidina Omar Al-Khattab.

Tetapi adakah anda sekelian sedar, bahawa sebelum Saidina Omar memasuki agama Islam, beliau adalah penentang Rasulullah nombor wahid seangkatan dengan Abu Jahal. Beliau adalah seorang manusia yang begitu kejam dan rakus terhadap pengikut-pengikut Nabi. Malah beliau ada cita-cita dan memang ada perancangan untuk membunuh Rasulullah.

Jika hendak dibandingkan dengan pada zaman sekarang, beliau adalah sama taraf dengan presiden parti likud israel zionis laknatullah ketika Saidina Omar masih belum Islam. Dan cuba kita bayangkan, pada hari ini, dengan tiba-tiba, secara siaran langsung di CNN, presiden parti likud israel dengan bertaubatnya masuk agama Islam dan terus bersama-sama dengan pejuang-pejuang HAMAS menentang israel zionis. Dan memang itulah yang terjadi kepada umat Islam di zaman Nabi, terkejut dan seperti tidak percaya bahawa Saidina Omar telah masuk agama Islam.

Allah telah perkenankan doa Rasulullah yang selalu Rasulullah doakan agar salah satu dari dua Omar memasuki Islam, iaitu samada Omar sendiri atau abu jahal. Maka Saidina Omar Allah perkenankan untuk masuk Islam.

Sama jugalah di Rasa ini, mungkin ada juga sesiapa hamba Allah telah berdoa agar salah satu daripada dua Adnan yang berada di Rasa ini bertaubat, maka Allah telah perkenankan doa itu, Adnan Kampung Napi @ Taman Keruing yang bersama-sama PR dan bukannya Adnan Taman Rasa Utama bersama-sama dengan kita.

Oleh itu, diharap, kepada semua ahli PAS yang berpegang kepada perjuangan menegakkan Islam, iaitu perjuangan berlandaskan Al-Quran dan Sunnah Rasulullah, lupakanlah segala apa yang telah dilakukan oleh Ketua Kampung atau Tok Empat Kampung Rasa ini semasa beliau bersama-sama didalam umno dahulu. Berilah kemaafan kepada beliau semasa beliau ini didalam kelompok yang jahat, terimalah taubat beliau atas segala kesalahan yang beliau telah lakukan semasa didalam umno. Berilah tunjuk ajar kepada beliau agar beliau menjadi seorang yang baik, beriman dan beramal soleh. Janganlah hanya melihatkan kepada keburukan-keburukan beliau. Lihat dan tonjolkanlah kebaikan beliau yang ada padanya.

Janganlah kita membuat penilaian terhadap keikhlasan beliau didalam perkara-perkara kebaikan yang beliau ingin lakukan kepada orang-orang kampung, kerana menilai keihklasan itu adalah kerja Allah. Ikhlas tidak ikhlas hanya Allah sahaja yang boleh menilai.

Tetapi, jika Tok Empat melakukan kesilapan, melakukan perkara-perkara yang bertentangn dengan Islam, melakukan perkara maksiat, maka adalah kewajiban kepada setiap ahli PAS cawangan Rasa untuk menentangnya. Maka oleh itu wahai rakan-rakan sekelian, janganlah termakan fitnah-fitnah puak umno kerana memang itu kerja mereka untuk mengadu domba Pakatan Rakyat agar kekuatan PR ini hancur sehancur-hancurnya.

Lapangkanlah dada anda dan insyaAllah Allah akan melapangkan kamu.

s.u

9 comments:

roh_insan berkata...

Salam.

Seperti biase sye akn ke perak dlm seminggu paling kurang sekali atau 2x utk menemui seorg sahabat yg sering sye rindu n die lah org yg bertanggung jwp didlm menukar seluruh kehidupan sye.

Perjalanan nye hampir 2 jam setengah klu sye memandu Strom.tp klu dgn Putra cume 45mnt je,memandu laju ni mmg dah jd darah daging sye,(tp bkn berlumbe)tak dpt nak ubah dah,psl 2 ramai kwn2 tak nak naik dgn sye,tp elok la jgk tak rosak spring kete sye,hu..hu..tp yg tak syok nye ramai jgk yg tak nak kasi pinjam kete,tkt rosak,adus,,ape nak buat,bkn slh die org.

Pagi ni smp rumah jam 2.30 pagi,sye terus ke laman Pas Caw,Rasa,nak tengok kot2 ade lg hambe ALLAH yg bercerite pasal saye,tp ape yg sye lihat satu catatan br dr S/U Pas tentang Saidina Omar n mengaitkn dgn sye.Adus,,terase benar betape kerdil nye diri ini.Ape pun sye pulangkan semue itu kpd yg Hak.

Sye mengucapkn ribuan terime ksh kpd S/U Pas Caw,Rasa n seluruh jawatan kuase krn memberi kepecayaan n sokongan didlm melaksanekan segale kerje2 demi kebaikkan masyarakat kg/taman2.

Kpd mereke2 yg ternampak slh silap sye atau terdengar keburukkn sye semase didlm umno atau diwaktu ini silelah tampir utk membuat teguran atau pun memberi pandangan n cadangan.Malah andai ade yg ingin memaki hamun pun akn sye layan dgn sempurne.

Biarlah sye terangkn keadaan sebenarnye diri sye ini.
Demi sesungguhnye diatas btg tubuh sye ini terdiri 4 perkare,iaitu BODOH,HINE,MISKIN,LEMAH.Ini bkn selogan atau mencari simpati,tetapi sye berpegang teguh kpd 4per,ini krn memegang di sebalik maksut tersebut ddk nye didlm Syirik Jali.

Olih itu andai ade hambe2 ALLAH di bumi Rasa ini yg mengate sye ni bodoh,hine,miskin,lemah kate lah.mmg pun itu sifat sye,cume pd pandangn sye hilang kn bersangke sangke krn bersangke itu ddk didlm syirik khafi,syirik itu dose besar yg membawe kpd membatalkn segale amalan.

Catatan S/U Pas ni membuatkn sye teringat pd suatu ketike dahulu sye lah ORG no1 yg menentang Pas di Rasa malah juge di Hulu Selangor,di kesempatan ini sye memohon maaf kpd seluruh Ahli Pas Caw,Rasa tentang ape yg telah sye lakukn.Terutame kpd Dato'Hj Ismail kamus,Tn Hj Alwi,Tn Hj Basir n ahli2 yg lain yg telah tersingung dek perbuatan sye.

Kpd Ahli2 umno Rasa sye doakn semoge saudare semue akn mendapat EHSAN tuhan didlm kehidupan yg sementare ini.Percayelah bahawe tiada suatu Makhluk pun yg ade di atas muke bumi ini MAMPU memberi KEHIDUPAN kpd kite,beriktikad yg sifat KAENAT itu MAMPU memberi bekas make hukumnye kafir.Marilah kite zahirkn ungkapan Islam itu bersaudare dgn sebenar benarnye n bkn sekadar slogan atau ungkpan penambat hati demi kepentingan peribadi.

Di akhir 2004 swkt sye meninggalkn umno sye abadikn sebuah lagu dr Ibnu Ridza(sye ni mmg suke menyanyi,tp skrg cume utk isteri2 je lah)Lagu yg sye tujukn khas buat org2 umno,sebuah lagu yg benar2 terjd didlm hdp sye swkt didlm umno.'MIMPI YG TAK SUDAH' lirik akhirnye. 'ada ketika terbawa bawa olih resah mimpi yg tak sudah'

Akhirnye sye mengucapkan ribuan terima kasih kpd saudare Mazwandi krn memberi laluan utk sye menumpang blog Pas Cawangan Rasa ini didlam memberikn pandangan n berkongsi pendapat,sye doakan agar Pas Rasa berolih kemenangan didlm memperjuangkn akidah sesame manusie yg bergelar Islam.Wallahhualam.

jamil berkata...

baguslah kalau anda betul2 insaf tp jangan sekadar berkata2...

roh_insan berkata...

Harap Jamil dpt turut serte didlm membangunkn akidah sesame Islam,biro2 didlm JKKK msh banyak blm terisi,nanti Jamil nilai sendiri manusie tu berpure atau sekadar berkate kate.

Demi memastikn kejayaan lbh elok duduk didlm GELANGGANG n bkn di LUAR GELANGGANG br hilang bersangke sangke.

roh_insan berkata...

Salam Mazwandi.

Mohon nompang lalu nak kongsi cerite lawak.(klu ngikut ckp s/u Pas ni lawak cap ayam lah ni)

Ade 3 cerite lawak dr cap ayam.

1. Yb Isa kate dwn serbegune rasa tambahan ditakuti mnjd tmpt maksiat,n terbiar semenjak PR mengambil alih.(sinar)
2. Mahmud Karim kete pemilihan jwtn kuase masjid2 h/s tdk telus.(sinar)
3. Tan Sri Mat Taib nak jd pembela Sultan n Raje2.(berita harian)

Klu Isa 2 lupe biar sye tlg ingatkn,dwn serbegune tu da hancur sejak die jd ketue pemude bhg n jge ahli majlis daerah lagi,tp dek krn berkuase make tak nampak lah dwn 2 bolih jd tmpt maksiat,make eloklah sesekali tuhan tarik kuase 2 make br lah ternampak perkare maksiat.

Agak2 c mamud tu menang sbg ketue pemude benar2 telus atau benar2 fulus,(klu ikut ckp rakan2 yg msh bersame umno fulusnye lbh)mamud ni lupe ke mcm mane care pemilihan jwtn kuase yg dilakukn atas jkkk n masjid swkt Bn berkuase dulu,telus ke?siape yg cantas name2 ajk jkkk klu tak ngam ngan BOS? siape yg cantas name ajk masjid klu didpt mereke itu org Pas atau melawan BOS?

Satu h/s tau mcm mane Mat Deris n Ust Zainal buat pemilihan,malah org umno sendiri pun marah,cube tanye Radzulai n Harun,mereke ni lah bumper2 BOS mereke.

Jd mamud jgn terlalu meninggi diri wlu pun tak berape nak tinggi,kpd JDM Btg Kali yg juge s/u jkkk(klu msh tak bertukar)elok dipertahan kn Masjid tu,jgn di biarkn mnjd gelanggang politik,klu agak2 mamud 2 mmg hebat lantik je die jd imam besa kat c2,spe tau,

Mak Taib atau mike tayson 2 sye tak nak komen lelebih,cume sbg org yg pernah rapat dgn die mmg sye tegelak beso bile dengar die nak menyeru org melayu supaye taat pd Sultan n Raje2,n satu M'sia dah tau pasal cite die,ape pun itu la perangai org umno,mcm seketike dlu dipujinye Mat Taib bgi nak rak,(swkt jd MB)pas 2 dikutuknye pulak bgi seorg penjenayah(trajedi rampasan kuase olih Mat Deris)n skrg diampunye pule bgi menatang minyak yg penuh dek krn die BOS jkkp.itu lah senario umno dulu kini dan selamanye lah akan begitu.

Tk pd s/u Pas krn memberi laluan.

roh kudus berkata...

salam roh insan, mintak laluan, bagus, nampaknya sdr sendiri ada jawapan utk yb isa, mahmud dan mat tyson..
sepatutnya sbg pemimpin kecil di kg tu, buatlah cadangan terus ke MDHS tentang kawalselia dewan tu..ambik aleh dewan tu utk tujuan jkkk kg rasa (pas + pkr), boleh le buatkan aktiviti bersama masyarakt@ rakyat..
cuma cadangan...

roh_insan berkata...

Cadangan roh kudus mmg baik n dlm peringkat perbincangan dgn YDP Majlis Daerah,cume sbg pemimpin kecil mmg tak terdaye utk melakukn segale kerje tanpe bantuan dr jemaah yg besar.

Sye tak fikir yg Isa tdk tau ape yg die ckp,cumenye kite kene tau ape yg tersirat pd komplen die.umno tdk akn melakukn sesuatu tanpe ade kepentingan.

Sme ade roh kudus sedar atau tdk diwkt ini seluruh jentere umno di Rasa sdg menjalankn kerje2 utk menghancurkn PR terutame diri sye.sye dianggap sbg pengkhinat bangse n negare,tak epelah,sye tak marah,sbb sye tau mereke jg mcm sye,bodoh,hine,lemah n miskin,klu sye marah sy da jd 2x bodoh,2x hine,2x lemah n 2x miskin.

Mohon roh kudus perkenalkn diri,sye suke berbincang pasal roh,apetah lg roh selepas mati.

jamil berkata...

roh kudus ke roh insan ke...apapun utamakan ler...kepentingan penduduk rasa, itu adalah kewajipan skg....cadangkan roh insan ada blog sendiri untuk segala pendapat/masalah penduduk kg...dengar citer lombong belia akan lepas pemiliknya kepada bukan penduduk rasa..apalagi jkkk harus siasat kenapa 30 penama baru..tiada seorangpun wakil rasa? info pej. daerah...'hamba takut menang sorak kg tergadai'...sekian

roh kudus berkata...

cadangan bernas, boleh buat blog roh2..

roh_insan berkata...

Pasal Blog sye da bg tau insakALLAH akn diujdkn atas name jkkk.

Pasal lombong belie menang sorak atau menang tepok itu kene tanye isa,die s/u persatuan anak2 Rasa,(klu msh blom bertukar)kaw,lombong belie telah di beri gran atas name Persatuan Anak2 Rasa,bkn setakat jkkk,malah kerajaan PR pun tak mampu nak ubah,yg bolih siasat ahli anak2 rasa sendiri.

 
 
 

Mahu maklumat berkenaan tafsir Al-Quran, Sila klik banner dibawah untuk maklumat lanjut